محل لوگو

املاک تبریز بهترین واحدهای آپارتمانی با قابلیت تجاری سازی


املاک تبریز، برای رهن و اجاره یا خرید آپارتمان در تبریز، انواع موقعیت های شهری و جغرافیایی ملک را در موارد مورد پیشنهاد خود، با قیمت گذاری متنوع در اختیار مراجعین خود قرار می دهد.

با مراجعه به سایت تبریز هوم، می توانید نگاهی به موارد مختلف پیشنهادی ملک و آپارتمان با توضیحات کامل در مورد موقعیت جغرافیایی ملک، دسترسی داشته باشید.

ملاک دیگری که در تعیین قیمت و کیفیت معاملاتی ملک و آپارتمان اهمیت دارد، وضعیت استراتژیک ملک به لحاظ نورگیری و مساحت و استفاده تجاری است. املاک تبریز در خصوص این فاکتور، نکات مهم و کلیدی را در اختیار متقاضیان خرید آپارتمان در تبریز یا جویندگان ملک استیجاری و رهن، قرار می دهد.

املاک تبریز

 

املاک تبریز موقعیت استراتژیک واحدهای تجاری و مسکونی را شرح می دهد.

شما چه در جستجوی منزل مسکونی باشید و چه به دنبال واحد آپارتمان با قابلیت تجاری سازی و راه اندازی دفتر کار بگردید، نیاز است در نظر بگیرید که نقشه قرار گیری ساختمان مد نظر، به چه صورت بوده و این نقشه، چه مزایا یا حتی چه معایبی را هم برای مدت زمانی که از واحد ملکی مورد نظر استفاده می کنید و هم برای زمانی که قصد راه و اجازه دادن یا فروش آن را دارید، به وجود می آورد.

مشاورین املاک تبریز با تجربه و مهارت خود در تشخیص موقعیت ملک و آپارتمان، شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد.

املاک تبریز

شکل 1: موقعیت طلایی یک ملک

 

اما اگر قرار باشید، اندکی در این خصوص بیشتر بدانید و با اطلاع از نکات مربوط به این فاکتور خرید آپارتمان، بینش واضح و گسترده تری برای آنچه می خواهید، بیابید، بهتر است در ادامه این نوشتار، همراه املاک تبریز باشید.

حتما اصلاحاتی مانند دکان دو نبش را شنیده اید که حکایت از دو رو بودن و نان به نرخ روز خوردن دارد و از این بابت مصطلح گشته است که موقعیت سر نبش که به معنای قرار گرفتن ملک اعم مغازه یا همان دکان، در ورودی کوچه یا خیابان است که باعث می شود ساختمان، دارای دو طرف یا دو ضلع آزاد باشد که یکی از این دو ضلع در داخل کوچه یا خیابان و دیگری در خیابان و یا کوچه دیگر قرار دارد و این بر سر تقاطع قرار گرفتن را سر نبش نیز می گویند.

املاک سر نبش، اگر خانه به صورت شمالی و حیاط دار باشد گاهی حتی دارای سه ضلع آزاد است.

اما آیا این سر نبش بودن یک مزیت برای ملک محسوب می شود؟

 

ساختمان های سر نبش یا دو بر، موارد اوکازیون مشاورین املاک هستند.

معمولا قرار گرفتن خانه به ویژه آپارتمان، بر سر نبش، یک مزیت محسوب می شود. اضلاع غیر مشرف ملک، امکان تعبیه پنجره و در نتیجه نورگیری بیشتر داخل واحدها را باعث می شود.

املاک تبریز

شکل 2: سرمایه گذاری آینده دار

نورگیر بودن خانه به ویژه واحدهای آپارتمانی که با محدودیت فضای آزاد مانند حیاط و پشت بام شخصی، همراه است، اهمیت بسیار بالایی دارد. چه برای سکونت که نور طبیعی در طول روز نه تنها فضایی مثبت را ایجاد می کند بلکه موجب می شود در ساعات روشنایی روز، نیازی به استفاده از وسایل برقی برای روشن کردن محیط داخلی نباشد و در نتیجه میزان مصرف برق کاهش می یابد و در شش ماه دوم سال، از مرطوب بودن داخل ساختمان جلوگیری کرده و در نتیجه رشد میکروارگانیسم های بیماری زا مانند قارچ و کپک را در داخل خانه کاهش می دهد و برای استفاده تجاری نیز تمام این موارد مطرح است مضاف بر اینکه، امکان تبلیغات و نمای تبلیغی گسترده تری را برای نصب تابلوهای دفاتر خدماتی و مجتمع های تجاری، فراهم می کند.

اما مورد دیگر در باب املاک نبشی، دید بازتر و دلپسندتر است که تحت عنوان ویوی خانه، شناخته می شود.

امکان تعبیه چند درب ورودی جداگانه برای ساختمان و تعدد راه های ورود و خروج و موقعیت بهتر برای درب پارکینگ، از دیگر نکات مثبت در مورد ساختمان سر نبش است.

اما عیب واحدهای آپارتمانی سر نبش، این است که به عنوان واحد مسکونی، قرار گرفتن در تقاطع های شلوغ، موجب می شود دنجی و امنیت خانه، اندکی کاسته شود.

در یک کلام، ساختمان های نبشی، فی القوه، موارد عالی برای استفاده تجاری اند و به عنوان واحد مسکونی نیز، محبوبیت بیشتری دارند.

نمای ساختمان های سر نبش، جلوه بیشتری دارد.

ساختمان دو بر نیز مانند ساختمان های سر نبش، دارای دو ضلع آزاد هستند.

موقعیت رو به رشد واحدهای آپارتمانمی به چه چیزی بستگی دارد؟

 

ساختمان می تواند در عین دو بر بودن، سر نبش تقاطع واقع شود.

برخی مواقع ساختمان علاوه بر اینکه سر نبش قرار دارد، دو بر نیز می باشد.

ساختمان دوبر، یعنی ساختمانی که در فاصله دو کوچه یا خیابان قرار داشته و معمولا دارای ورودی در هر کدام از دو کوچه است. ساختمان دوبر اگر نبش خیابان یا کوچه واقع شود، دارای سه ضلع غیر مجاور بوده و نورگیری بسیار عالی و ویوی منحصر به فردی را دارا است.

نکته قابل توجه در مورد تمام این گونه ساختمان های این است که امکان چند واحدی کردن این ساختمان ها بهتر است زیرا به واسطه چند نمای آزاد و غیر مشرف، تمام واحدها، از نور کافی برخوردار خواهند بود.

 

  انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 95

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما